Rohamosan közeledik a Black Friday, úgyhogy ha még nem kezdtél el felkészülni, akkor most itt az ideje! Függetlenül attól, hogy kis hazánkban közel sem örvend akkora népszerűségnek, mint Amerikában, ahhoz, hogy ebben az időszakban a világ többi táján is (beleértve Magyarországot is) versenyben maradhassanak a helyi vállalkozások, kénytelenek voltak ők is bevezetni a Black Friday-t. Ennek a fő oka, hogy miután az online vásárlás mindennapossá vált, az emberek ebben az időszakban szinte csak az amerikai weboldalakról rendeltek, ami hatalmas mínuszt eredményezett a külföldi versenytársaknak. Tehát a tapasztalatok alapján idén novemberben is, az utolsó napok kiemelkedően intenzívek lesznek az értékesítési piacon.

Érdemes minél hatékonyabban felkészülni, hiszen ha jól marketingelsz, a vevők meg fogják rohamozni a Black Friday hétvégéjén a webshopodat. 

Nézzük is, hogy mire is lesz szüksége webáruházadnak Black Friday idején

Felhasználóbarát weboldal

Figyelj rá, hogy a vásárlási folyamat minél egyszerűbb legyen, hiszen most sok új vásárló fog először kattintani a webshopodra. Ahhoz, hogy minél jobb élményt okozz a vevőnek, fontos, hogy az Ő szemszögéből gondolkozz. Az online vásárlóknak rövid ideig marad fenn a figyelmük, kevés a türelmük, és néhány másodperc alatt felmérik, hogy megvan e köztetek a “kémia”. Ehhez elengedhetetlen, hogy webshopod könnyen átlátható legyen, tudjon az érdeklődési körüknek megfelelő tartalmat biztosítani, pillanatok alatt meg lehessen találni egy terméket, dizájnos és könnyen felismerhető. 

Lehet, hogy egyszerre ez soknak tűnik, de hidd el, hogyha ez mind megvan a belefektetett energia meg fog térülni!

Emeld meg a hirdetési költségedet

Hogy miért? Mert a konkurencia biztosan meg fogja!

Ha nem szeretnél hátul kullogni a sorban, miközben a versenytársaid jól összerakott hirdetéseikkel magukhoz csalogatják az összes vevőt, akkor győződj meg róla, hogy van egy jól összeállított hirdetési stratégiád és elegendő kereted a hatékony hirdetéshez. Ráadásul ebben az időszakban a hirdetési árak is emelkednek, így tényleg nem árt ha időben felkészülsz pénzügyileg is. Ha nem tudod, hogy kezdj neki a hirdetéseknek, érdemes szakemberre bíznod magad. Mi a Groteszknél több, mint 20 éves szakmai múlttal a hátunk mögött, örömmel állunk a rendelkezésedre.

Teszteld és optimalizáld a webhelyed sebességét

Neked is megvan az a jelenség, amikor az offline üzleteknél egy nagy leárazás előtt azt látod, hogy az emberek már nyitás előtt sorban állnak? Ne gondold hogy a Black Friday alatt a webshopoknál más a helyzet!

Készen áll a webáruházad egy nagyobb rohamra? Ellenőrizd a webhelyed sebességét még most, hogy legyen időd végrehajtani a szükséges változtatásokat.

Győződj meg róla, hogy a termékleírások eladnak

Tekints úgy a termékleírásokra, mint a fizikai boltokban az értékesítőkre. Itt nem elég csak ismertetned a megoldást a vevőd problémájára, gyorsan és azonnal kell hatnod az érzelmeire. Ezt a legkönnyebben a “FOMO” előidézésével tudod megtenni, vagyis a félelem attól, hogy lemaradnak. Próbáld így:

-Csak limitált ideig elérhető!

-Ebből a termékből csak 1 maradt

-Ezt a terméket még X emberi nézi most

-Gyorsan fogy

Természetesen SEO szempontjából is fontos, hogy optimális legyen a szöveg.

Alkalmazd a megfelelő kedvezményeket

A legtöbb vásárló legalább 20%-os kedvezményt szeretne a Black Friday alatt a kívánt termékekből. Használd a kreativitásod! 

Ajánlj fel 50% kedvezmény azok számára, akik először vásárolnak nálad, vagy egy ingyenes ajándék felajánlását azoknak, akik legalább 5 terméket vásárolnak. A lehetőségek tárháza végtelen. Használd a képzelőerőd és tűnj ki versenytársaid közül!

Kosár elhagyás? Azért gondold ezt át mégegyszer! 

A vonzó ajánlatok és a bizonytalan vásárlók együttese következtében, a kosárelhagyások száma ebben az időszakban, legalább a negyedére(!) emelkedik. Mit tudsz tenni ilyenkor? Mi ezeket ajánljuk:

  • Ha eddig még nem volt, akkor most vezesd be a “vásárolj vendégként” lehetőséget. Mint ahogy fentebb már említettük, az online vásárlók türelmetlenek és ott kerülik az online űrlapok kitöltését, ahol csak tudják. Ez egy hatékony módja lehet annak, hogy a legkevésbé türelmeseket is végig vezesd a vásárlási folyamaton. 
  • Küldj ki “elhagyott kosár” emlékeztető e-mailt. Ez egy olyan automatizált követő e-mail, amit az ügyfel abban az esetben kap meg, ha nem nem fejezte be a vásárlást. Emlékezteti a ügyfeleket a vevőt a kosarukban hagyott termékekre, és arra ösztönzi őket, hogy térjenek vissza és fejezzék be a vásárlást.
  • Használj remarketinget. A Facebook és a Google kedvező lehetőségeket kínálnak a cégeknek, hogy termékeiket visszahirdessék azoknak a vevőknek, akik nem fejezték be a vásárlást. A webhely kódjában elhelyezett nyomkövető pixel rögzíti a látogatói viselkedést, és ezeket az adatokat cookie-ban tárolja. A Te feladatod annyi, hogy hozz létre egy remarketingkampányt a hirdetőfelületeken, és állítsd be célközönségnek azokat, akik felkeresték a webáruházadat, de nem vásároltak.

Árazásnál kövesd a GVH jogszabályait

Május 28-ától az akcióknál eredeti, régi árként az előző 30 nap legalacsonyabb árát kell feltüntetni, így nem lehet közvetlenül az akció előtt felemelni egyes termékek árát, majd az emelt árhoz képest akciót hirdetni, megtévesztve ezzel a vásárlókat.

Sikeres felkészülést kívánunk a Black Friday-re!