Időt, költséget nem kímélve dolgozol rajta, hogy beindítsd a webáruházad, de valahogy mégsem érkezik a várt eredmény? Figyelj, tudjuk, hogy jelenleg a piacon nincs könnyű dolga a kis- és középvállalkozásoknak. Az infláció mellett meg kell találnod a módját, hogy rávedd az embereket a vásárlásra, miközben folyamatosan résen kell lenned, hogy kiemelkedj a versenytársak közül – hogy csak kettőt emeljünk ki a számtalan feladat közül. Mindezt persze korlátozott költségvetésből, ami ugyebár nem egy leányálom. Pontosan ezért szeretnénk megosztani egy olyan egyszerű és ingyenes metódust, amellyel -a HubSpot kutatása alapján- tizenháromszorosára növelheted az esélyed, hogy a vevő téged válasszon a konkurencia helyett.

Az online jelenlét önmagában nem elég, hogy a sikeres márkát elválassza a többitől. Ha igazán szeretnél kitűnni, annak az egyik legjobb módja az, ha van egy rendszeresen frissített, jól felépített blogod.

A Big Commerce felmérése szerint azok az online üzletek, akik odafigyelnek, hogy bizalmi kapcsolatot építsenek vevőikkel, legalább 32%-kal több eladást bonyolítanak le, mint akik nem. Egy jó blog segíti a döntésben vásárlókat, hiszen releváns információkat tartalmaz a termékről, illetve a szolgáltatásról. A szolgáltatónak viszont ingyenes promóciós eszköz, amivel növelheti márkája hírnevét, hozzásegíti a vevőt a felé irányuló bizalmi kapcsolat kialakításához és jó SEO-val előkelő helyre kerülhet a Google-n.

Így írd meg jól webáruházad blogját😉

Először is határozd meg, hogy milyen eredményeket szeretnél elérni a blogoddal a webshopodon

Ha ezt tisztán meg tudod fogalmazni, akkor írásaid sokkal nagyobb segítségedre lesznek üzleti céljaid elérésében, mint hinnéd. 

Az embereknek már a fülén jön ki a termédek reklám, amikbe szinte másodpercenként belefutnak az online felületeken. Persze tudjuk, hogy hirdetés nélkül ma már lehetetlen lenne versenyben maradni és a világért se akarnánk az ellenkezőjéről meggyőzni (sőt!). Inkább arra ösztönöznénk, hogy blogjaidban mutasd meg a márkádnak az emberi oldalát is. Próbálj meg oktató jelleggel írni olvasóidnak. Írásaidat azoknak címezd, akik még a vásárlás előtti szakaszban vannak, ugyanis az emberek mielőtt kipróbálnak egy új terméket vagy szolgáltatást, szemügyre veszik különböző lehetőségeiket és úgy próbálják eldönteni, hogy melyik a számukra a legmegfelelőbb választás. Ha szeretnéd, hogy a potenciális vásárló nagyobb eséllyel lépjen be a vásárlási szakaszba, írás közben erre az 5 dologra figyelj:

  • Adj neki elég támpontot ahhoz, hogy el tudja dönteni melyik termék/szolgáltatás illik hozzá a legjobban webáruházadból.
  • Segítsd az olvasót, hogy az adott terméket/szolgáltatást magabiztosan tudja használni, függetlenül attól, hogy végül hol veszi meg.
  • Fontos, hogy miközben téged olvas, úgy érezze, hogy megbízhat benned, mint hiteles információforrásban.
  • A bizalmi kapcsolat kialakulását úgy tudod meggyorsítani, ha azt az érzést kelted benne, hogy kapott tőled valami értékeset, vagy megtanult valamit, amitől jobban tud kapcsolódni  a céged által képviselt értékekhez.
  • Ne fukarkodj az információkkal! Minél többet edukálod a vevődet, annál inkább növeled céged hitelességét, bizonyíthatod szakértelmed, és biztosíthatod a vásárlókat, hogy tudod, miről beszélsz.

Rendben, értem… De kinek is írok?

Ha ügyesen marketingezel, mostanra már létrehoztál egy Buyer Personát

Ha nem, akkor most két legyet üthetsz egy csapásra, hiszen valószínűleg az sem tisztázódott le benned, hogy hirdetéseidet pontosan kiknek címzed. Célközönséged meghatározásához ismerned kell demográfiai adataikat és a vásárlásaikhoz kapcsolódó tulajdonságaikat. Több módja is van, hogy megszerezd ezeket az információkat. Ha nem tudod, hogyan állj neki, olvasd el az erről készült blog bejegyzésünket. 

Az adatokból hozz létre egy vagy két ilyen fiktív személyt, akik reprezentálják, hogy kik a céged vásárlói, majd blog írás közben tartsd szem előtt ezeket a kitalált személyeket, és írásaiddal törekedj rá, hogy őket próbáld megszólítani.

Ha precízen állítod össze a buyer personádat, az “igazi” potenciális vevő, úgy fogja magát érezni olvasás közben, mintha személyesen neki írtál volna.

És hogy ez miért fontos?

Azzal, hogy megismerted a vásárlóidat, egyben megismerted a problématudatukat is.

Ha azt szeretnéd, hogy a vásárlóid úgy érezzék, hogy a céged kiemelkedő megoldást biztosít és a Te online üzletedben vásároljanak, az adott problémáikra, alaposan gondold át, majd válaszold meg ezeket a kérdéseket:

  • Milyen problémáját oldja meg a vásárlóimnak a termékem/szolgáltatásom?
  • Milyen egyéb információk segíthetnek nekik a megoldásban?
  • Miben emelkedem ki versenytársaim közül, és ez hogyan segíti a vásárlóimat?
  • Milyen egyéb kérdései lehetnek a cégemet felkereső vevőknek?

Ha megvannak a válaszok ügyelj rá, hogy hangot adj nekik blogodban. Itt lehetőséged van felvenni a szuperhős köpenyedet és olyan érzetet kelteni vásárlóidban, mintha belelátnál a fejükbe. Persze nem az ijesztő, “creepy” módon, hanem inkább egy empatikus segítőként. Jó érzéssel fogja őket eltölteni, hogy van aki megérti a bajukat, sőt mi több, még megoldással is tud szolgálni. Ha ügyesen végig mész ezeken a metódusokon, garantáltan növelni fogod bevételeidet, mindezt úgy, hogy közben létrehozol egy márkahűséget – érzelmi kötődést a fogyasztóidban a céged felé.

Jó blog írást kívánunk!:)