“…és a velük járó bonyodalmak elkerülése?” folytathatnám alcímként a mondatot.

Facebook hirdetéskezelés bonyodalom? Mindjárt rávilágítok miért és mikor. Történt ugyanis a napokban egy olyan eset, ami alapjaiban meghatározza majd a Facebook hirdetéskezelés és Facebook business fiók kezelési szabályainkat.

A történet lényege, hogy egy ügyfelünkkel kötött megállapodásunk lejárt. Ugye bármikor előfordulhat egy ügynökség életében az, hogy egy ügyfél elviszi a kampányainak kezelését, semmi gond nincs ezzel, talált számára szimpatikusabb, olcsóbb, hatékonyabbnak vélt megoldást, vagy csak egyszerűen nem működött a kémia, nem találtuk meg a közös hangot, ez jelen esetben mindegy is.

Az együttműködés 2018 elejére nyúlik vissza, ez azért érdekes mert időközben a Facebook hirdetési fiók kezelése sok mindenben változott, javult, egyszerűsödött.

Ügyfél jött, igények egyeztetve, célpiac kutatás, rövid- és középtávú marketing stratégia készítés, arculati és kreatívok hirdetési alapok lefektetése, költségbecslés, landing oldalak készítése stb. és indítható facebook kampányokkal álltunk az ügyfél előtt. Persze, nem ritka hogy az ügyfélnek “lövése sincs” miről beszélek amikor a hirdetési fiókjáról kérdezem, sokszor még privát facebook tapasztalatuk sincs, nemhogy belülről láttak volna egy hirdetési rendszert.

Nincs ezzel semmi gond, a probléma ott kezdődött – most már tudom – hogy ebben az időben kifeszített helyzetben, elkészítettük az ügynökségi fiókunkon belül gyorsan a facebook hirdetési fiókot ügyfelünknek.

Ez azt okozta, hogy a hirdetési fiók cégünk tulajdonába került, és mint azóta sajnos tudjuk, ezen a tulajdon jogon utólag már nem lehet változtatni.

Joggal merül fel a kérdés, hogy miért olyan nagy probléma ez? Nem lehet készíteni egy másikat egyszerűen és kész? De igen. Viszont amikor a fiókban már többszáz kampány előzménye, sokmillió elköltött forint és értékes hirdetési gépi tanulás tudás van, nagyon nem mindegy hogy ezt a tudást tovább kamatoztatjuk vagy kezdhetjük elölről egy új fiókban. A célközönség tudjuk, folyamatosan alakulhat, tűnnek el egyik social média felületről, átvándorolhatnak máshova, de az a gyakorlati tudás, hogy az én termékemnél milyen vizuális megjelenítéssel, milyen teszem azt árakció működött, az nagyon jól jöhet később. Nyilván ehhez tudni kell levonni a következtetéseket és olvasni kell tudni a számokban, de hát ezért vagyunk mi 🙂

A Facebook hirdetéskezelője rengeteget változott, fejlődött az elmúlt években és egyre kezesebb lesz. Érthető okokból egyre inkább közelíti a facebook a hirdetések kezelését az egyszerű emberekhez, látjuk tapasztaljuk, nagyon sokszor hiszik a cégek, hogy a facebook poszt kiemelés az egyetlen út a siker felé, a mindenki álltal szeretett kínai instantleves.  Hiszen ott van előttük, néhány kattintás és pár óra múlva már nézhetem is a statisztikát mennyi értékes embert értünk el. 
Tudni kell, hogy sok-sok értékes beállítástól "óvja meg" ilyenkor a felhasználót a Facebook, ezek a finom beállítások pedig igen jól tudnak működni, tapasztaljuk nap mint nap. És idővel egyre jobban fognak működni.

Kicsit visszakanyarodva az alap történethez, lezárásként csak annyit javasolnék minden facebook oldal tulajdonosnak aki, megbíz egy ügynökséget , hogy készítsen maga hirdetési fiókot, a Facebook vállalkozáskezelőben és az ügynökség ahhoz kapjon hozzáférést. Mint azt most már mi is tesszük minden új ügyfelünkkel kivétel nélkül.